Historia Quaderno

Szkoła Quaderno została założona 1 września 1995 roku przez Elżbietę Sobotę, długoletnią nauczycielkę języka angielskiego w mikołowskiej Miarce. Początkowo miała to być mała szkoła obsługiwana jedynie przez swoją założycielkę i mieściła się w I Liceum Ogólnokształcącym w Mikołowie przy ulicy Żwirki i Wigury 25.

Szybko jednak liczba chętnych przerosła możliwości jednego nauczyciela więc już w 1999 roku zatrudniony został pierwszy nauczyciel ‘native speaker’. Był to młody nauczyciel z Wielkiej Brytanii, który szybko zyskał popularność wśród studentów Quaderno. Od tego czasu, aż do dnia dzisiejszego nauczyciele ‘native speakerzy’ regularnie uczestniczą w nauczaniu studentów Quaderno. Z roku na rok przybywał nowy native speaker i to nie tylko z języka angielskiego, ale również z francuskiego, niemieckiego, włoskiego i hiszpańskiego. W chwili obecnej szkoła zatrudnia około 10 ‘native speakerów’ różnych języków rocznie.

W 2004 roku szkoła zmieniła swoją lokalizację – przeniosła się do budynku Gimnazjum nr 2. Rok 2011 przyniósł kolejną zmianę – budynek nieopodal gimnazjum przy ulicy Krakowskiej 30. Pomieszczenia, choć znacznie mniejsze, spełniają swoją rolę, gdyż już w tamtym czasie liczba studentów w grupie została zmniejszona do 10, a następnie do 8, aby poprawić jakość nauczania. Nastąpiło również przeniesienie zainteresowania studentów z zajęć grupowych na nauczanie indywidualne. Daje to szansę na lepsze dostosowanie programów i technik nauczania do potrzeb indywidualnego studenta.

Z roku na rok doskonalimy się w efektywnym nauczaniu zarówno dzieci i młodzieży jak również osób dorosłych, którzy dzięki nam uzyskują szanse na lepszą pracę, łatwiejszy start w dorosłe życie, jak i swobodę w poruszaniu się po świecie. Liczba absolwentów kursów w naszej szkole sięga już 4,5 tysiąca osób.

Właściciele

Ela

Ela

Założycielka

Nasi Lektorzy

Sylvia

Sylvia

NATIVE SPEAKER Z ZIMBABWE
Alex

Alex

Native speaker z Anglii
Will

Will

Native speaker z RPA

Metodologia nauczycieli

Aby utrzymać zaangażowanie uczniów staram się płynnie przechodzić od uczenia skoncentrowanego na nauczycielu do uczenia skoncentrowanego na uczniu i na odwrót. Zmieniam styl nauczania w zależności od wieku, możliwości i poziomu moich studentów. W ten sposób zachęcam i inspiruję ich do traktowania języka angielskiego jako ważnego narzędzia komunikacj. W mojej klasie jest dużo miejsca na kreatywość, dyskusję i humor:)

Hanna Turner

I’ll like to think that I’m an entertainer, a showman, a lion tamer. If kids enter my classroom expect to be thrilled and have a whip cracked if you fall out of line!

Alex Wood

I’m a stickler for grammar. I live by the grammatical code of language, the rules it follows and the poetry and sound that it makes. If you attend my lessons prepare yourself for some grammar work as well as healthy discussion and banter.

Pete Bowden

It’s all about the fluency; communication, communication, communication. You can spend hours reading grammatical rules, however, that doesn’t necessarily mean you’ll become a supreme orator. Personally, you should soak up a language and place yourself in any position to absorb it, be it: reading a blog, listening to your favourite show or chatting with a native. Just immerse yourself.

Will hughes

native speaker mikołow